شناخت عروس هلندی

طبق تحقیقات بنده عروس هلندی نام علمی: Nymphicus hollandicus) از خانوادهٔ طوطی‌های کاکل‌دار است و کوچکترین عضو این خانواده از نظر جثه در این گروهمی‌باشد.

این پرنده به عنوان حیوانات خانگی محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارد و تکثیر آن‌ها نیز به نسبت آسان می‌باشد. این پرنده ها پس از کاسکومحبوب‌ترین پرندگان زینتی در ایران  محسوب می‌شوند.

null

شناخت عروس هلندی

 

بنده محمد طاها داوطلب مدیریت وبسایت و سالن تکثیر عروس هلندی ایران ،قصد دارم عروس هلندی ، این طوطی جذاب رو بهتون معرفی کنم .

توضیحات کامل

به زودی شاهد سوپرایز های تیم های قدرتمند irancockatiels و merdachoob خواهید بود

برای اولین بار در ایران مشاوره و آموزش رایگان .

پل های ارتباطی ما در شبکه های مجازی .

در قبل این پرنده را به عنوان عضوی از خانوادهٔ طوطی کاکل سفیدها می‌دانستنداما مطالعات مولکولی اخیر این پرنده را متعلق به خانوادهٔ طوطی‌هایکاکل‌دار می‌داند.

عروس‌ها بومی منطقه‌ای دورافتاده در درون استرالیا هستند کهمناطق مورد علاقه آن‌ها زمین‌هایی پوشیده شده با علف و بوته درختان کوتاهاست.

در زبان انگلیسی این پرنده را کُکاتیِل Cockatiel می‌نامند و در اغلب زبان‌های رایج دنیا به همین نام شناخته می‌شود. نام این پرنده در زبان فرانسوی Nowiki ودر زبان آلمانی Nymphensittich و در زبان عربی «الکاکاتیل» است. در زبانفارسی به این پرنده «عروس هلندی و در برخی منابع تجربی عروس پاریس»می‌گویند و نام «عروس هلندی» در بین پرنده فروشان و پرورش دهندگان آن بهشدت رایج و متداول است. نام «عروس هلندی» در حقیقت ترجمه نام علمی واتینی این پرنده می‌باشد.

با تشکر.

منابع

گزیده ای از مقالات جناب مهندس محمد شبان

و تحقیقات علمی جناب محمدامین رستمی

موفق و پیروز باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست