توضیح کوتاه

برای رام و دستی کردن نه فقط عروس هلندی بلکه تمام طوطی سانان (تقریبا تمام حیوانات از روش شرطی سازی استفاده میشود ) مطمئننا مطالبی را شنیده و تصمیم به اجرای آن گرفته اید گاهی اوقات ممکن است هفته ها و ماه ها تلاش کرده و به نتیجه ای نرسیده باشید .

تیم قدرتمند عروس هلندی ایران روش های تجربی که در طول سالیان دراز کسب کرده در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد تا بتوانید به راحتی و بدون نگرانی این پرنده زیبا را رام و از بازی با طوطی خود لذت ببرید .

null

روش های رام کردن عروس هلندی

بنده محمد طاها داوطلب مدیریت وبسایت و سالن تکثیر عروس هلندی ایران ،قصد دارم روش رام کردن عروس هلندی را به زبان ساده توضیح دهم .

توضیحات کامل

به دلیل حجم انبوح اطلاعات ، عروس هلندی ایران روزانه در حال بروز رسانی میباشد .

برای اولین بار در ایران مشاوره و آموزش رایگان .

پل های ارتباطی ما در شبکه های مجازی

این نکات را به دقت مطالعه و حتما به یاد داشته باشید .

  • null

    اجازه بدین یخ طوطی باز بشه بعد

    نکته ای که خیلی مهم این که اول باید عروس هلندی تون به شما و  محیط عادت کرده باشه که این موضوع خیلی مهمه ، تحت هیچ شرایطی عروس هلندیی رو که تازه خریدین رو سریعا رام نکنید .

  • null

    با پرنده مهربون باشید

    نکته دوم این که اصلا به عروس هلندی تون خشونت نشون ندید حتی اگه گاز بگیره شمارو بلکه باید با مهربانی و لطافت برخورد کنید .

روش اول: شرطی سازی نوع اول نامیده میشه که …

توی این روش باید به عروس هلندی مون یاد بدیم که در صورت گازگرفتن یا بد قلقی با یه موضوع یا اتفاقی روبه رو می شه…که این موضوع می تونه دریافت پاداش و جایزه  با خوراکی  مورد علاقه ش  یا محروم شدن چند روزه از خوراکی که  مورد علاقه اش است دقت داشته باشید  به این معنا نیست که بهش اصلا غذا ندید نه بلکه منظورم این که خوراکی رو که علاقه داره بهش ندید.

مثلا سیب درختی یا شاخه ی عسلی ارزن

حواستون باشه پرنده رو از گرسنگی تلف نکنید….

در روش اول عروس هلندی متوجه می شه که اگر گاز بگیره یه  اتفاقی براش میفته حالا خوب یا بد  و متوجه  خواسته ی ما میشه

مثالی می زنم که هم قابل یادگیری باشه و هم کمک کننده باشه تاشما هم طبق همین روش پیش برین…:

من یه عروس هلندی ابلغ آلبینو خریدم و یکمی وحشیه و رام نیست ..همیشه هم توی قفس با خودش دعوا داره …یعنی اصلا جرات نمی کنم بیارمش بیرون چون میدونم یا پرواز می کنه و خودشو زخمی میکنه و یا اینکه بیاد بیرون بخوام بگیرمش محکم گازم می گیره که از انگشت هام خون بیاد حالا باید چکار کرد ؟

طبق راهنمایی سایت عروس هلندی ایران پیش میریم

…اول انگشتمو می برم لای میله های قفسش که واکنش پرنده مو ببینم که گاز می گیره یا نه ،اگر دیدم که داره گاز می گیره این کارو انجام نمیدم و باید یه چیز برای شرطی شدنش انتخاب کنم مثلا می دونم که عروسم از نعنا خوشش نمیاد البته اینو صاحب قبلیش بهم گفت تا بو و رنگ نعنا رو میبینه  و حس میکنه قشنگ میره ی گوشه که بهش تعارف نکنم .

حالا میرسیم ادامه ماجرا

در قفس باز میکنم و انشگشتمو می برم سمتش .حالا مانلی بنده …همین عروس وحشی مو میگم ..اسمش مانلیبه سمت انگشت من حمله  که گاز بگیره ولی بالافاصله من ساقه ی نعنا رو  میارم جلوش و اون چون خوشش نمیاد میره عقب این عمل رو بار ها و بارها انجام میدم حتی باید روز ها و هفته ها تکرار کنم و پرنده متوجه میشه نباید گاز بگیره و اروم اروم از قفس میاریم ش بیرون و برای گاز نگرفتنش میتونید بهش جایزه بدید .

روش دوم: ترس ریزی و اعتماد پرنده رو جلب کردن :

طبق این روش ما از قبل باید مطمئن باشیم که علت گاز گرفتن عروس هلندی مون این که پرنده فقط از ما می ترسه که گاز می گیره .

  • طبق روش سایت عروس هلندی ایران در زمان های مختلف و به مراتب  اینقدر به پرنده نزدیک می شیم که خودش به ما عادت کنه و نترسه و بفهمه ما دوستش هستیم .

بنده یه عروس هلندی وحشی دارم که خیلی محکم گاز می گیره ولی نه همیشه بلکه زمانی که دستم وارد قفس میشه این کارو انجام میده و وقتی که بیرون قفس هست دستم هیچ کاری انجام نمیده و ارومه .

حالا میرسم به اموزش رام کردنش

قدم اول

سعی کنید اتاق اروم و کمصدایی رو انتخاب کنید برای این کار

دستمو بهش نزدیک می کنم و میخوام که حمله کنه ولی خب من انگشتمو به چپ و راست ش میبرم تا نتونه حالا اگه گاز گرفت هم دستمو نمیکشم بلکه میزارم گاز بگیره

من باید برای رام کردن و موفق شدن این حرکت رو بارها  انجام بدم..مدام دستمو می برم جلوش…به سینه ش یا نوکش یا پاهاش نزدیک می کنم…

اینقدر این کارو انجام می دم که پرنده خودش از گاز گرفتن پشیمون می شه و به مرور خودش تسلیم میشه و میفهمه گاز گرفتنش بی هوده است و هیچ فایده ای نداره .

 بعد از یه مدتی اینقدر که  تکرار کردم..دیگه دید فایده ای نداره که بخواد وایسه و گاز بگیره..خودش میومد روی دستم…و می ایستاد و اجازه نوازش میداد

البته این روش خیلی زمان میبره شاید حدود 2یا3ماه نهایت .

روش سوم برقراری رابطه ی  عاطفی :

در این روش با توجه به میزان وحشی بودن پرنده زمان هر ایتم بیشتر میشه

یکی از بهترین و اصولی ترین روش های رام کردن طوطی است که برای اولین بار در سایت عروس هلندی ایران به اشتراک گذاشته شد

توی این روش فرض میگیریم عروس گلباقالی بنده خیلی وحشی و ترسو  است و از ادم میترسه

قدم اول این که بدونم از چه غذایی خوشش میاد مثلا من میدونم از سیب درختی خیلی خوشش میاد پس فعلا با این شروع میکنم

اول از همه این که عروس مو یه گوشه ی کم رفت امد میزارم که استرس نداشته باشه بعد اونو وعده ای غذا میدم و هربار هم سعی میکنم با دست بهش غذا بدم

اگر قبول نکرد

پرنده رو به محل استراحتش منتقل میکنیم و بهش میوه یا غذاهایی ک خیلی دوست داره رو میدم و در فاصله ی مناسبی میشینم تا غذاشو بخوره و باهاش صحبت میکنم یا صدا میزنیم اسمشو تا باهام احساس امنیت کنه

حالا اگه غذا خوردن رو ادامه داد که در نوبت بعدی فاصله رو کم میکنم اگر که غذا نخورد بابد فاصله رو بیشتر کرد .

و این آیتم رو مجدد از اول تکرار میکنم

تا که به حضور من عادت کنه و باهام دوست بشه

در نوبت بعدی بعد از این که این مرحله رو با موفقیت پشت سر گذاشتم سعی میکنم با دست بهش غذا بدم البته مثل مرحله بالا تکرار میکنم ولی با حوصله ی بیشتر که قشنگ بزاره نوازشش کنم و کم کم بیاد روی دستم .

هیچ وقت از پشت سر پرنده رو نگیرید .

پرنده ای که  برای رام شدن انتخاب کردید باید جدا از بقیه ی پرنده ها نگهداری بشه و تنها باشه و صدای بقیه رو نشنوه .

روش های بالا از موارد تجربه ای بود که بنده در رام کردن عروس هلندی ها انجام دادم…و همیشه هم جواب دادن…

برای رام کردن طوطی به روش تخصصی در صورت لزوم از طریق شبکه های مجازی درخواست خود را مطرح نمایید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست